icon-firstaid-grey
Kursus:

Konflikthåndtering

Er Frontdisk klædt godt nok på?
Det sker i dag oftere end nogensinde at receptionspersonale på et hotel oplever røveri og overfald. Det er altid problematisk og traumatisk for de personer der oplever at stå ansigt til ansigt med en gerningsmand.

 

 

Kurset kan gennemføres med op til 15 deltagere.

Målgruppe
Alle
Forudsætninger
Ingen forudsætninger
Kursusvarighed
4 timer
Certificering
2 års gyldighed

Man er jo trænet i at give gæster service og fokus, men hvad stiller man op når ens hverdag på jobbet pludselig bliver drejet rundt til et spil om liv eller død….?

Vi tilbyder et kursus det støtter op om receptionspersonalet – der ofte står alene med et stort ansvar, således at disse bliver bedre rustet i forhold til pludselige hændelser som røveri og andre konflikter med gæster og andre.

I indlæringen benytter vi cases/rollespil og har flere rigtig gode hoteltilpassede små film der gør undervisning levende og relevant.

Kursus indhold – 4 timer

  • Gennemgang af hændelsestyper – røveri, konflikter, gæster der truer m.m.
  • Hvad må man og hvad må man ikke.
  • Røverens psykologi, røverens tankebaner og handlemønstre?
  • Din egen personlige sikkerhed?
  • Hvad kan man gøre præventivt på hotellet?
  • Under røveriet. Procedure og adfærd
  • Efter røveriet. Intern håndtering og kommunikation
  • Vi laver vores egne ”røveriinstrukser” – tilpasset hotellets interne forhold
  • Signalements øvelse – røver og røverens ”våben”
  • Kollegial omsorg og psykisk 1. hjælp
  • Debriefing og defusing
  • Praktiske øvelse

Pris:  8.900,00 kr. pr. kursus ekskl. moms.

Inklusiv 16 deltagere.

Bestilling af kursus